Een planner die snel een dienst ingevuld moet krijgen, bereikt waarschijnlijk het meeste met de telefoon. Een planner die een deelnemer aan de flexpool aan de lijn krijgt, heeft meer grip op de situatie en kan de flexwerker misschien overtuigen om de dienst in te vullen. Maar eerlijk is eerlijk: sommige mensen nemen de telefoon niet op en voice-mails worden slecht of helemaal niet teruggeluisterd. Bellen is het meest effectief, maar kost veel tijd.

Reageren moet!

Qlinx biedt in ieder geval meer grip. Als de flexwerkers goed ‘opgevoed’ zijn, reageren ze op een uitnodiging in de app. Kies ja of kies nee, want nee is ook een antwoord. Beide antwoorden zijn voor de planner belangrijk, omdat hij dan weet waar hij aan toe is. In Qlinx zit vervolgens een performance rapportage, waarmee je op gezette tijden kunt zien hoe iedere medewerker heeft gereageerd. Of niet heeft gereageerd. Zo krijg je grip op je communicatie en inzicht in de werking van je flexpool.

Sneller dan bellen

Zo kun je bijvoorbeeld in gesprek gaan met mensen die niet of nauwelijks reageren op een uitnodiging. Uitleggen dat reageren, ook met een nee, belangrijk is om een ad hoc-planning soepel te laten verlopen. Om naar de klant een betere service te leveren en snel te bieden wat gevraagd wordt. Zo wordt de Qlinx app uiteindelijk efficiënter en zeker sneller dan bellen.