Qlinx levert ons al snel een uur tijdwinst op per dag.
Flexibilisering is al jaren een trend in de Zorg. Ook Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam heeft steeds meer flexmedewerkers met een nulurencontract. Het kostte de afdeling planning steeds meer tijd en stress om de juiste en beschikbare verpleegkundigen in te kunnen roosteren bij ziek- en piekmomenten. En tijd is geld in een branche waar kosten besparingen steeds belangrijker worden. Het uitnodigingssysteem Qlinx kwam uitkomst bieden.

Pascal de Groot doet dagelijks de planning bij Bureau Zorg van het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis en is verantwoordelijk voor het plannen van 50 flexmedewerkers.

Pascal licht zijn ervaringen met Qlinx toe: “De groep met verpleegkundigen werd steeds groter. Mijn leidinggevende Carolina en ik zaten op een gegeven moment vanaf ’s ochtends vroeg de hele ochtend te bellen en te mailen bij ziek en piekmomenten. Dan sliepen mensen nog en kregen we ze niet te pakken terwijl bij ons intussen de spanning opliep. Nu we het Qlinx uitnodigingssysteem gebruiken, sturen we ’s ochtends vroeg een pushbericht of sms via het systeem en reageren mensen veel sneller. Nu zijn onze planningsuitdagingen veel eerder opgelost.

  • hoef geen lijsten met telefoonnummers meer af te bellen
  • de actuele beschikbaarheid van mijn flexpool is zeer betrouwbaar geworden
  • vroeg in de morgen kan ik nu al mensen benaderen
  • hou tijd over voor andere zaken
  • weet dat ik ad hoc diensten altijd kan oplossen

Betrouwbare en actuele beschikbaarheid van medewerkers is voor ons heel belangrijk. De nuluren contractanten kunnen elke dag via de App opgeven of ze beschikbaar zijn voor diensten. Qlinx sluit hier perfect op aan, ik check elke dag hun beschikbaarheid en kan er nu van uitgaan dat de beschikbaarheid in Qlinx ook de realiteit is. Ik nodig nu alleen die mensen uit die echt een dienst kunnen draaien. Per saldo levert Qlinx ons gauw een uur per dag tijdwinst op door de vele telefoontjes die niet meer nodig zijn. En niet onbelangrijk: het zorgt voor veel gemoedsrust omdat ik weet dat ik het geregeld heb.

Pascal de Groot van SLAZ aan het werk

Ik ben enthousiast over Qlinx omdat ik een goed overzicht krijg en ik flexpoolers snel kan benaderen en snel kan bevestigen. Wat we vroeger wilden kan inmiddels met het Qlinx systeem, dat ook nog eens web-based, dus overal benaderbaar is. Mocht ik een keer wat vergeten zijn dan kan ik buiten werktijd altijd via de Qlinx informatie nasturen. Heel erg handig.

We zijn binnen het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis erg met Qlinx opgeschoten. Ik kan het uitnodigingssysteem zeker aanraden aan andere planners die snel flexwerkers moeten zoeken en boeken: het is een eenvoudig en gebruiksvriendelijk systeem voor zowel planners als voor medewerkers!

Pascal de Groot, Bureau Zorg van Sint Lucas Andreas Ziekenhuis Tel: 020-5108730

Logo SLAZ